הלימוד במגמה בכיתות י'-י"א

 

כמו בשנה שעברה, הלימוד במגמה מתפצל לשני תחומים עיקריים:

  1. תחום הביצוע בכלי/ קול
  2. תחום ההעשרה תיאורטית וספרותית ככלי לביצוע

במגמת המוזיקה באולפנה תרכוש כל תלמידה את הידע המעשי בכלי/ בקול על פי בחירתה ובהתייעצות עם צוות ההוראה. לצד פיתוח התחום המעשי תקבלנה הבנות העשרה תיאורטית ביסודות המוזיקה וסיפרותה ככלי להתקדמות בביצוע.

 

תחום הביצוע:

  • שעור כלי/ קול – שיעור פרטי. יש להסדיר את התשלום בשבוע הראשון ללימודים. על כך יבוא מכתב מפורט.
  • הרכבי ביצוע- נמשיך לשיר ולנגן יחד. תזכורת: כניסה להרכב מותנית ברמה של נגינה/שירה המתאימה להשתלבות בהרכב ובהמלצת המורה הפרטי בלבד. יש בנות שעשו תהליך נפלא. ימשיכו לפעול הרכב ההקשה והרכב נשיפה.
  • שיעור הכנה למופע השנתי - השנה יפתח שעור שיתמקד בהשתלבות כל אחת ואחת במופע השנתי. בשיעור זה הבנות תגבשנה יחד עם המורה קטע שישתלב במופע השנתי, ובכך בעצם תינתן אפשרות לכל אחת להשתתף. בת שתתמיד בנוכחות בשיעור זה, תיטול חלק ישיר במופע. כדאיJ
  • מפגש זמרות- מפגש שבועי לבנות הקול, בו יינתנו כלים בשירה ועשייה ווקאלית (לא פיתוח קול).

תחום התיאוריה/ ספרות:

  • קצב- הכלי העיקרי של כל מוזיקאי בראש ובראשונה הוא פיתוח הקצב.
  • הרמוניה ופיתוח שמיעה- בשיעור זה נלמד את יסודות התיאוריה, ההרמוניה ופיתוח השמיעה ככלים המשרתים את הביצוע. השיעור יתקיים בחלוקה לרמות ע"פ בחינה שתתקיים בתחילת השנה.
  • תולדות המוזיקה- ניתוח מוזיקלי של יצירות על פי תקופות היסטוריות כרונולוגיות ועכשוויות המקנה לתלמידה הבנה לעומק במוזיקה תוך התייחסות לאלמנטים בסיסיים במוזיקה.
  • סדנאות מוזיקה – לאורך השנה תפגשנה התלמידות עם אמנים בתחומים שונים במוזיקה ותקבלנה העשרה רחבה בתחום.
  • מסלול מצוינות לכיתות י' / י"א- מסלול מוזיקה מתוגבר לבנות מצטיינות.

זאת ההזדמנות לתזכורת שהמסלול אל בחינת הבגרות דורש המשך השקעה ו/ או השלמה של החומר לתלמידות שהצטרפו למגמה או שלא נטלו חלק בנוכחות בשיעורים.

הבהרה: האולפנה לא מתחייבת להגיש לבגרות במוזיקה בת שאינה נוכחת ו/או משקיעה במסלול מגמת המוזיקה.